De Ebro 2002 - Fotosite

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Ingezonden > Jurgen van der Straten

Zoals ik al eerder zei vlogen we met hoge verwachtingen naar Spanje alwaar we vanaf Barcelona met de auto richting Caspe reden.
De eerste dag gingen we Trollend vissen. Met twee Rapala pluggen voeren we over de Ebro. Einde van de dag was het resultaat 0,0.
De tweede dag gingen we met pallets vissen. We hadden een gids en gingen met hem het binnenland in waar het prachtig vertoeven was. Ook deze dag hebben we niets gevangen. We werden met onze neus op de feiten gedrukt dat er ook in Spanje visloze dagen waren. De derde dag gingen we wederom naar onze stek van gisteren daar en toch wel zeker een 25 kilo aan pallets op de bodem lagen. Deze dag vingen we 8 meervallen en één werd er verspeelt. Het waren geen grote maar we hadden in ieder geval vis. De grootse welke ik had gevangen was 165 cm. Twee jaar geleden begonnen we met deze lengte en eindigde op de 215 cm. S’avonds konden we terug kijken op een leuke visdag. De volgende dag wederom op dezelfde plek gezeten maar nu twee aasplekken aangemaakt om de kans op vis te vergroten.

Om 12.00 uur nog steeds geen beet gezien. Met de visvinder zagen we de meerval volop op onze plek liggen. Uiteindelijk vingen we aan het eind van de dag nog een meerval van 129 en 101 cm.

De laatste dag zijn we met pluggen en twisters op de snoekbaars gegaan. We vingen in totaal 12 snoekbaarzen waarvan de grootste 65 cm. Terugkijkend op deze vakantie konden we toch wel tevreden zijn. We hebben fantastisch weer gehad en toch vissen van 165 cm gevangen. Achteraf bleek hoeveel geluk we de vorige keer hebben gehad maar toen kwam het water met bakken uit de hemel. De volgende keer reizen we gewoon af naar de Ebro en zien wel waar we mee thuis komen.